torstai 3. toukokuuta 2012

Ekokampaamo Oranssi -ja minun hiukseni kiittävät

Olen jo parin vuoden ajan käyttänyt ekovärejä hiuksissani. Kampaajaystäväni Tiina, jolla olen käynyt jo vuosia, opiskeli pari vuotta sitten ekokampaajaksi.
Kauhea myöntää, mutta muuten en (valitettavasti) ole kovin ekoihminen, mutta tämä hiustenvärjäys tuli vähän pakonsanelemanakin, enkä ole kyllä katunut, koska olen saanut siitä niin paljon hyötyä, ihan kaikessa. Oikeesti!


Olen värjännyt säännöllisesti hiuksiani ehkä n. vuodesta 1994, noin parikymppisestä. En muista tarkkaa milloin, mutta aikalailla tuosta saakka, päänahassani oli ns. kuivia länttejä. Niitä tutkitiin mm. psoriaksena, mutta mitään kokeista ei löytynyt. Myös muualla vartalossa oli kuivia länttejä. Sitten sairastuin tulehdussairauteen, joka tulkittiin reumaksi. Söin lääkkeitä; kortisonia ja muuta mukavaa. Kävely oli välillä tuskaa.

Melkein päivälleen kaksi vuotta sitten olin taas hiustenvärjäyksessä, kuten kävin tasaisin väliajoin. Ystäväni teki markkinoiden parhaimmilla väreillä värjäystä, kuten oli jo niillä väreillä muutaman vuoden tehnyt, miltei samoilla sävyilläkin. Kaikki oli ihan ok. Seuraavana aamuna kuitenkin heräsin siihen, että vasen puoli hiuksistani oli "liimautunut" päänahkaani kiinni.. Puoli päätä oli ihan vereslihalla. Minulla oli luultavasti ollut koko ajan väriaineallergia, joka juuri tuolla kertaa äityi todella pahaksi.

Tämän episodin jälkeen, Tiina ehdotti, että kokeilisimme käyttää kasvivärejä. Kahden värjäyksen jälkeen minulla ei ollut mitään iho-oireita ja mikä parasta, tuon jälkeen en ole syönyt ollenkaan reumalääkkeitä, eikä mitään oireita enää ole! Uskomatonta, eikö vaan?!


Nythän mediassa on ollut paljon juttuja hiusvärjäyksen vaarallisuudesta. Uskon jokaiseen juttuun, koska olen itse kokenut nuo pahimmat puolet. Joten uskotte varmaan, kun sanon, että suosittelen LÄMPIMÄSTI hiusten kasviväreillä värjäämistä. Ilman niitä minun hiuksiani ei värjättäisi koskaan. 

Ostin juuri äidillenikin lahjakortin syntymäpäivälahjaksi Tiinalle, koska hänkin kärsii erilaisista iho-oireista. Uskon täysin, että myös hän saa apua allergiaansa, kun värjää oikeilla väreillä hiuksiaan. Kuulostaa hurjalta, mutta on täyttä totta!

Minulla kävi tuuri, koska juuri luottokampaajani Tiina opiskeli ekokampaajaksi ja osasi auttaa. Hänen Kampaamo-Oranssi löytyy Tampereen Pyynikiltä (Palomäenkatu 30). Oranssista löydät ekologisia meikkejä ja muita tuotteita.




Valmista tuli! Kiitos taas Tiina :)

2 kommenttia:

  1. Sopivaan rakoon tuli tämä postaus, kun pitäis tässä uus väri laittaa päähän ja ajattelin törsätä ihan kampaajan tällä kertaa.. Täytynee tutkailla asiaa ja kenties pistäytyä tuonne! :-)

    VastaaPoista
  2. Suosittelen lämpimästi! Hiukset on kasvivärin jäljiltä paljon kiiltävämmät ja paremman tuntuiset :)

    VastaaPoista