maanantai 20. helmikuuta 2012

Sunnuntai "sisustusta"

Rakastan sisustamista ja ihan kaikkea, mitä siihen sitten voi liittääkään. Olen perso designille, mutta siihen harvoin on varaa. Kuten jo aiemmassa Kakkuja, kakkuja, kakkuja -postauksessa kerroin, nautin kun saan kattaa kauniisti ja koristella. Olen hulluna astioihin, pyyhkeisiin (?, joo oikeesti!), tyynyihin, lamppuihin jne jne... Voisin kokoajan vaan ostella niitä lisää.

Sisustus on minun ja mieheni yhteinen harrastus. Mieheni on jopa paljon paremmin perillä suunnittelijoista ja heidän tuotoksistaan kuin minä. Ja kun jonkun sisustuslehden uusin numero tulee postissa, käydään siitä aikamoinen kisa ja "piilottelu", kumpi sen saa ensin lukea :)
Meidän ruokapöydän alusmatto on kaivannut jo pitkään päivitystä. Tykkäsin kovasti entisestäkin, mutta jostain syystä siitä yksi kulma (josta kuljetaan eniten) kipristyi rullalle. Ja olihan siihen vähän tullut "osumiakin".
Mitään kovin kallista mattoa meille ei voi ruokapöydän alle ostaa, koska noita "osumia" siihen tulee varmasti jatkossakin.

Sannilla oli sunnuntaina sopivasti korispeli Pirkkalassa, josta lähtiessä sitten päätimmekin käväistä Ikeassa, katsastaan mattoa. Ja löytyihän sieltä ihan ok vaihtoehto. Ei se nyt mikään superhyvä ole, mutta väreiltään käy hyvin. Lattiaan levittäessä huomasimme, että se ikään kuin jatkaa keittiön lattiaa, joka on tumman harmaata laattaa. Ja sopii se ihan hyvin ruokapöydän tuoleihinkin.


Matossa oli avatessa jotain ihmeellistä nukkaa, joka näkyy tuossa oikealla kuvassa. Vielä ei ehditty sitä sotkea :)


Oikeanpuoleisesta kuvasta näkyy, kuinka matto on vielä rullanjäljiltä "laineilla".


Viikonlopun aikana saimme (tai mieheni sai) vihdoinkin vaihdettua Anopinkielen uuteen isompaan ruukkuun. Ruukku ja multa on jo odottanut muutaman viikon "sopivaa" vaihtohetkeä. Vaikkakin muuten tykkään "kotijutuista", tuo kasvien tai puutarhan/pihan hoito on mulle täyttä hepreaa. Siksi se saa aina odottaa..

Olen niin ylpeä tuosta viherkasvistani. Se on ainoa kasvi, joka on säilynyt minulla monta vuotta ja jopa kasvanut! Eikös näytäkin kivalta? :)


Toinen kaveri sai Anopinkielen vanhan ruukun ja pääsi myös vähän isompiin tiloihin :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti